понедељак, 24. август 2015.

DUGO PUTOVANJE KUĆI dan četvrti: Sombor - Bačka Palanka

Putovanje četvrtog dana našeg puta, u nedelju 9. avgusta, smo počeli kasnije nego inače. Nije nam se baš lako dalo da napustimo prijatan ambijent LongTour kampa, tako da smo umesto u 8, na put krenuli u 10 sati.

Domaćin nas ispraća (photo by Ivanka Ognjanov)

Krajnja destinacija za taj dan je bila Bačka Palanka, nešto oko 75 km udaljena od Sombora. Put nas je vodio preko Srpskog Miletića, Odžaka, Deronja i dalje ka Bačkoj Palanci. Zanimljiva stvar vezana za naše putovanje kroz Srbiju je da su ljudi koje smo sretali usput uglavnom mislili da smo stranci, tako da su nas obično pozdravljali na engleskom jeziku. To je verovatno zato što nisu baš navikli na domaće ciklo turiste, a stranih ima koliko hoćete. U vezi sa tim je i anegdota iz Srpskog Miletića. Kada smo se zaustavili pored jedne česme da pijemo vodu i napunimo bidone, Sten je upitao jednog meštanina koji se tu zatekao da li je voda za piće. Zbunjeni čovek je na to konstatovao da izuzetno dobro govorimo srpski.

Pauzu nismo pravili dok nismo stigli u Deronje, ili kako meštani vole da kažu - centar sveta.

Koga zanima, može da se infornmiše koliko km ima od Deronja do ostalih metropola

Ima li deblje hladovine od zgrade mesne kancelarije? (photo by Sten)

Posle nepunih sat vremena odmora bilo je vreme da se nastavi put. Moram priznati da mi je više prijalo da sedim u hladovini nego da okrećem pedale po vrućini, ali moralo se stići u Bačku Palanku što pre i izbeći najveće vrućine.

U Palanku smo stigli oko 14 sati, a već oko 14:30 smo se smestili u hostel Palanka koji se nalazi u centru grada. Smeštaj smo platili 1000 dinara po osobi za trokrevetnu sobu sa upotrebom zajedničkog kupatila. Pošto smo bili jedini gosti hostela, može se smatrati da smo dobili sobu sa kupatilom (i to dva). Najprijatnije iznenađenje u sobi je bio klima uređaj, dok je jedina mana bio prljav pod, ali to je nešto preko čega se može preći. Što se bicikala tiče, njih smo odložili u podrum zgrade u kojoj se hostel nalazi.

Hostelska soba

Kupatilo (jedno od dva koje smo imali na raspolaganju)

Bačka Palanka je lep gradić, ali ništa posebno što već nismo videli. Ono što nas je fasciniralo je jezero Tikvara i gradska plaža na njemu.

Pogled na jezero Tikvara

Jezero je specifično i po velikom broju labudova koji borave tu.

Kradljivci bicikala

Sama plaža se nalazi između jezera i Dunava, na čijoj suprotnoj obali se nalazi hrvatski gradić Ilok.

Ilok u daljini

Pogled ka EU

Plaža u suton

Kako je počeo mrak da pada, bilo je vreme i za večeru. Pored samog jezera nalazi se čarda "Dunav" sa čije terase se pruža predivan pogled.

Pogled na jezero

Pogled na tanjir

Hladno točeno, jer kako drugačije?

Po samom dolasku u Bačku Palanku grad nije preterano obećavao, ali su jezero i plaža učinili da poželim da je ponovo posetim. Posle obilne večere, počeo je da nas stiže i umor koji je posledica vožnje po najvećem suncu. Bilo je vreme za povratak u hostel i odlazak na spavanje.

Ujutru smo ustali u 6 sati, kao i obično, i posle pakovanja i doručka, u 8 sati smo bili spremni da krenemo dalje.

Fotografisani od strane ljubazne prolaznice koja je žurila na posao

Čekalo nas je oko 95 km vožnje do Surduka, preko Novog Sada i Sremskih Karlovaca....ali to je već priča za naredni post.

Znak da smo na pravom putu