четвртак, 20. август 2015.

DUGO PUTOVANJE KUĆI dan drugi: Harta - Baja

Jutro drugog dana našeg putovanja od Budimpešte do Lazarevca nas je dočekalo u Harti. Tog petka, 7. avgusta, plan je bio da vozimo do Baje, sa kratkim zadržavanjem u Kaloči zbog kupovine potrebnih guma.

Umesto EuroVelo rutom, krenuli smo lokalnom stazom a zatim i putem ka Kaloči

Kaloča je gradić 20-tak km udaljen od Harte, i što je nama bilo bitno, grad sa servisom za bicikle. Međutim, peh se desio već posle 10-tak km. Pretpostavljam da već naslućujete šta se desilo - bušna zadnja guma. Jedini problem je što nisam imao više rezervnih, a ni Bojanina ni Stenova rezervna guma mi nije odgovarala zbog tipa ventila (kod mene je znatno uži Presta ventil). Jedino rešenje je bilo da skinem točak, uzmem Stenov bicikl i uputim se ka Kaloči dok su Bojana i Sten našli hlad gde će me sačekati da se vratim. Nakon 10-tak km stigao sam u Kaloču i našao servis. Jedan od radnika je, na svu sreću, govorio engleski pomalo, pa sam mu objasnio da postoji neki problem jer to je bila već treća probušena guma za dva dana. On je to preneo majstoru koji je izvršio demontažu gume, detaljno je pregledao iznutra i nije našao ništa što je moglo da ošteti unutrašnju gumu. Zamenio je gumu i usput dotegao zavrtnjeve na Stenovom gepeku (setićete se malog peha od prethodnog dana). Želeo sam da kupim bar još dve gume, da ih imam u rezervi, ali nažalost ta koju su mi ugradili je bila poslednja u radnji. Inače, cena unutrašnje gume je 1200Ft (nešto manje od 4€).

Vratio sam se do Bojane i Stena, namontirao točak i putovanje je moglo da bude nastavljeno. Krenuli smo dalje kroz Kaloču (ja drugi put) i dalje ka Baji. U Fajšu smo se opet uključili na biciklističku stazu. Nekih 30-tak km od Baje, zadnja guma se opet izduvala. Problem je bio što sada nije bilo ni servisa, ni neke radnje (najbliži u Baji). Bilo je predloga da izađem na obližnji put i da stopiram do Baje pa tamo da nađem servis i rešim problem, ali ja sam odlučio da rizikujem i nastavim put stazom. Na svakih 1,5-2 km sam doduvavao gumu i brzo vozio dok ne ispusti. I tako 30 km. Možete da pretpostavite kako sam se osećao kad smo ušli u Baju.

Odmah po dolasku u Baju, potražili smo servis, i uz dosta sreće smo sreli čoveka koji je razumeo šta nam treba i na kakvom-takvom engleskom nas uputio na pravu adresu. U servisu su ponovo pregledali unutrašnjost spoljne gume i ništa nisu našli. Zatim su počeli polako da pregledaju spoljašnjost i našli mesto gde je ostao jedan mali komadić stakla, koji je bio odgovoran za sve. Nisam želeo da rizikujem, pa sam tu zamenio i unutrašnju i spoljnu gumu. Putovanje je napokon moglo da bude nastavljeno kako smo i planirali. Nadam se da razumete što baš i nema fotografija ovog dela puta....ipak sam imao preče stvari na pameti.

U Baju smo, i pored svega, stigli relativno rano, oko 16 sati. Odmah smo potražili smeštaj za tu noć (koji smo takođe ranije rezervisali), hostel na Petefi sigetu (ostrvu).

Hostel na adi

Petefi siget je inače glavno izletište u Baji, takoreći u samom gradu, prepuno plaža, kafića, restorančića....nešto poput beogradske Ade Ciganlije.
Smeštaj je ovde bio tipičan hostelski, soba sa zajedničkim kupatilom. Bitna stvar je da imaju prostoriju za odlaganje bicikala. Cena prenoćišta za nas troje je bila 9900Ft (oko 30€).

Soba u hostelu

Nakon tuširanja i odmora, bilo je vreme da se krene i na ručak. To bar nije bio problem, jer kao što rekoh, pored samog hostela je bilo više restorančića.

Sa piletinom je teško pogrešiti

Posle ručka, mogli smo da krenemo i u obilazak grada.


Pecaroša ima svuda

Glavni trg

Jedan selfi iz Baje

Sunce zalazi nad Bajom

Idealan završetak večeri je bio, naravno, uz pivo koje je ( da li je potrebno naglašavati?) dosta jeftinije nego u Budimpešti (pola litra za 450-500Ft (oko 1,5€)).

Zlatni fazan, pa još hladan

Kao i svako jutro na putu, ustajanje je bilo u 6 sati. Spakovali smo se i otišli u grad na doručak.

Ništa bez pekare

U 8 sati smo bili spremni za nastavak putovanja. Ovo nam je bio poslednji dan u Mađarskoj. Odredište za to veče je bio Sombor, a ako sve bude po planu u Srbiju bi trebalo da uđemo oko 12-13 sati. Kako je protekla ta etapa puta, čitaćete uskoro.

Polazak iz Baje

Нема коментара:

Постави коментар